Nya datorer till eleverna

För ca. en månad sedan råkade Järvaskolan dessvärre ut för ett inbrott där tjuvarna kom åt alla våra nya datorer som stod redo och klara för att delas ut till eleverna. Trots den tragiska händelsen kunde vi snabbt få in nya datorer och avtal till våra elever tack vare det extremt snabba och hjärtliga stödet från Axel Johnsongruppen.

När Axel Johnsongruppen hörde om stölden ville de gärna hjälpa till och eftersom de i sin portfölj äger IT-leverantören Dustin kunde de i samarbete med deras ledning ta fram ett bra avtal för våra datorer.

Eleverna har i nu fått varsin Lenovodator som är kopplat till ett personligt Google Chrome konto. De har även fått ett fodral för att skydda datorn från yttre skador.
Datorerna är försäkrade via skolan och tanken är att de ska vara ett viktigt instrument, inte bara för research och projektarbeten, utan även för våra kurser inom programmering, bild, musik och matematik.