Gratis tech-läger 3-5 augusti

.
Den 3-5:e augusti arrangerar vi Järva Summer Tech - en gratis kurs inom teknik för högstadieelever boendes i Järvaområdet.

Syftet med kursen är att ungdomar intresserade av teknik ska få inspiration och lära sig grunderna inom olika områden såsom programmering, 3D-teknologi och byggteknik.

Kursen ska inspirera ungdomarna till att bredda sina kunskaper och få en större chans till de eftertraktade jobben inom IT och teknik som kommer bli allt fler av i framtiden.  Därför är det naturligt med ett sommarläger som har fokus på teknik.

Vi på Järvaskolan vill göra det möjligt för ungdomarna att bli utvecklare, inte bara konsumenter av ny teknik.

Kursen vänder sig till ungdomar i årskurs 7–9 och arrangeras av Järvaskolan, Yennenga Progress och Womengineer. Kursen stöds också av Ingenjörer utan Gränser och FLIR som vill inspirera fler unga till ingenjörsyrket och fortsatta studier.

Kursen är helt gratis för alla ungdomar men det är begränsat antal platser.

Anmälan: skicka e-post till info@womengineer.org