Skolan deltog i fotbollsturnering

Dagen innan julafton åkte skolans kurator och 10 elever till Västerås för att delta i Fredcupen. En fotbollsturnering som spelades för att samla in pengar till folk som har drabbats av kriget i Mellanöstern.

Det var många stora namn som arrangerade turneringen och ännu fler som var på plats för att stötta det. Bl.a Peshraw Azizi, Jilowan Hamad och Victor Lindelöv.

Teamet från skolan samlades utanför skolan 07:45. Turneringen startade 09:00 i Västerås och skolans första match var 10:20med två efterföljande matcher. Vårt lag spelade 2-2 i första matchen och förlorade andra matchen med 2-3. På grund av diverse omständigheter så ställdes tredje matchen in varpå laget åkte hem, nöjda och glada för sin insats.